Högst personligt, egentligen...

Av förekommen anledning så känner jag att jag måste blogga lite igen...
Först något personligt ;
det förekommer mycket " skitsnack " i hundvärlden såsom i dom flesta världar. Man är väl lite till mans delaktig i och sprider detta snack vidare med , ibland , illa dold skadeglädje.
Ibland tar dock detta " skitsnack " oanade proportioner och kan då gå över till rent förtal av olika människor. Då är det inte längre vanligt " skitsnack " utan börjar mer likna just rent förtal och trakasserier. Snudd på straffbart faktiskt. Detta är ju förstås väldigt tråkigt och har väl knappast något med våra hundar och hundträning att göra.
Varför skriver jag då detta ? Jo, jag har själv blivit utsatt för en viss ryktesspridning. Ingen rök utan eld dock men när man får höra rena osanningar om sig själv så börjar man ju undra. Vad är man ute efter ? Vad är det som gör att någons annans liv kan vara så intressant att diskutera och kommentera ? Förmodligen så har man ett ganska fattigt liv själv som är både slätstruket och ointressant !
Jag tänker förstås inte kommentera ryktena som går, inte än i alla fall, men en sak måste jag få säga ; om dom som snackar mest istället skulle lägga den tiden på att träna sina hundar så skulle dom förmodligen ha några av sveriges bästa jyckar...ta åt er ni som känner er träffade ! Ni som verkligen är intresserade av vad jag har för mig osv, kontakta mig så ska jag mer än gärna tala om hur läget ligger.
Till sist ; jag har en gammal vän som alltid sa till mig så här..." Hellre omtalad och baktalad än inte talad om alls ". Jag vet inte riktigt om jag håller med längre...
Till allra sist..tack alla ni kursare, uppfödare,träningsgrupper etc som jag har haft förmånen att instruera så här långt i år ! Ni ger mig så mycket inspiration och glädje och jag tackar er även för att ni " lånar ut " era hundar till mig så att jag blir ännu bättre på att  " läsa hund " än vad jag redan är ! : )
Dax för lite fotboll nu men jag återkommer !

Kommentarer
Postat av: Jill

Usch vad tråkigt, det du beskriver :o/ om falsk ryktesspridning. Ja, har man inget annat för sig så är det förmodligen som du skriver så att man själv har ett vääldigt tråkigt liv.
Kul hur som helst att hitta din Blogg och läsa om era bravader. Hit kommer vi återkomma!
Hälsningar
Jill & Eizor (grupp 15 Labrador Working Camp 2005)

Postat av: Jens

Hej Jill ! Kul att se dig här. Hur går det med träningen? Ska du till Campet nästa sommar? Jag ska dit.. ; ))

2006-06-14 @ 11:56:00
Postat av: Jill

Vi kämpar på med träningen. Mest lydnad, stadga, fotgående mm. de där "roliga" men ack så viktiga sakerna ;o)
Vecka 28, 2007 är det inbokad semester..helt klart! Det vill man inte missa!
Ha en skön sommar och hoppas vi ses.
Lägger en länk hit från min blogg så denna blir lättillgänglig :)

2006-06-14 @ 13:31:02
URL: http://www.jaktlabrador.net
Postat av: Jens

Kanon !

2006-06-14 @ 13:39:48
Postat av: Britt

Hej Jens, kul med nytt inlägg på din blogg.....men tråkigt innehåll i detta inlägg. Tyvärr är det väl baksidan med hunderiet, många har svårt att glädjas med andras framgångar men inga problem att glädjas åt motgångar.

Ha det gott Jens!

Postat av: gun & flattarna

Trist sånthär, men dessvärre inte så sällsynt som man kunde tro har jag förstått... men kul att du är tillbaka med ditt skríveri! Ha en go sommar & så trevligt i Fegen!!

2006-06-16 @ 08:12:18
URL: http://wallenmark.se
Postat av: Renée Selander

Hej Jens, long time no see...hoppas att allt är bra med er och Grattis till förlovning!!! Visste inte om detta -jättekul!

Kul att läsa lite på din blogg...men självklart tråkigt med en massa skitsnack. Hundvärlden är oerhört bred när det gäller skitsnack och för att få drevet igång -ungefär som i hockeyvärlden.
Precis som du säger, så är det en mindre intressant vardag och avundsjuka eller missunsamhet. Var glad för att du är så intressant så att du är värd att pratas om!!!

Hoppas vi ses något framöver och jag önskar dig mycket lycka tillsammans med din nya vän!

Kram Renée

2006-10-03 @ 15:41:01
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback