En vecka..

En vecka med labbehanen Sting...en tänkare kanske.. Han har så otroligt lätt för att koppla av. Hade jag inte vetat bättre hade jag nästan blivit orolig. Å andra sidan - det är en valp på 9 veckor, förmätet att redan nu dra några slutsatser av hans visade beteende.
Min 6-åriga tik Gry är fortfarande måttligt imponerad...vilket hon även har visat ett par gånger med visst gny som följd.
Sting får fortfarande sova hos mig i sängen. Jag inbillar mig att vi får en bra " vi - känsla " då... Sen blir han fortare rumsren då han inte vill kissa där han sover och inte vågar hoppa ner ifrån sängen för det är för högt...
Han kommer när jag visslar för då är det mat, annars visslar jag inte. Han behöver inte sitta vid matskålen utan får maten direkt. Varför ska han behöva sitta? För att få lov...? Tjena... Han behöver inte heller sitta framför dörren innan han ska ut...varför skulle han ? För att få lov ? Tjena nr 2... Däremot om han tränger sig ut eller anfaller matskålen...då blir det tjena, hallå..fast från min sida ! Jag vill inte skapa förväntningar på mig över huvud taget. Kanske fel men det är mitt sätt.
Han har hälsat på hästarna...roligare för mig än för Sting...å han har sagt hallå till grannarna och deras katter å hundar å barn...
Ja, vad säger man...livet med valp är väl sådär, helt enkelt ! Kan ju säga att Spanien drar hårt å pockar på uppmärksamhet !
Mamma, förresten...allt är bra !

Kommentarer
Postat av: Inga

Ahhh, spännande med en ny liten förmåga.

Trevlig sommar på Dig

Inga

2009-07-15 @ 21:12:49
Postat av: Anonym

Men kom igen nu då, vad har hänt nu sen sist. Vi är ju nyfikan förstår du väl.

2009-07-26 @ 21:45:34
Postat av: Jill

Men jösses...du har skrivit i bloggen ;o)

En ny liten familjemedlem också. Kul!

Håller med föregående skrivare att det ser ut att vara dags för en liten uppdatering igen.

Må gott och ha en skön sommar!

Jill, Peter och grabbarna grus!

Postat av: Jens

Det har hänt en hel del..både för Sting och för mig personligen.

2009-09-18 @ 16:00:43
Postat av: Jens

Jag skrev nåt, tror jag..

2009-09-18 @ 16:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback