Åter till ordningen..

Så var då helgerna över..( tack för det.. ).
Väl hemma igen upptäckte jag att E`too hade lämnat in med buken upp men efter lite övervägande beslutades att värva en ny så Messi köptes in. Lite nytt ungt blod behövdes ! Gillade aldrig E´too heller för den delen...
Hundträningen har varit lite så där men är nu på gång igen. I morgon har jag fått en inbjudan att närvara vid lite spanielträning. Dom ville ha lite bra stötar på fasan och kanin, skjuta lite men inte apportera och därför tillfrågades jag om jag ville apportera. Om jag ville...!?
Jag tar naturligtvis tillfället i akt att träna lite A-prov. Vid senaste A-provet jag startade på med Gry upptäckte jag att hon var väldigt het då fasanerna damp i backen och jag trodde faktiskt att hon skulle knalla...måste ta tag i det där ordentligt. Vill man nå framgång på A-prov så kan man bara träna hunden under realistiska förhållanden och har man inte tillgång till dom så är det nog ganska svårt att klara EKL...åtminstone med några framskjutna placeringar.
En av spanielförarna ska köpa en labbe i vår och hon vill ha en hane...lustig tillfällighet då även jag nu aktivt har börjat leta efter ytterligare en labbe och jag ska också ha en hane. Vi beslutade oss för att leta gemensamt. Har ni några bra tips ?
Måste passa maten nu men ska försöka återkomma mer regelbundet..
Tack förresten ni som har bestämt er för att ni till våren vill ha en bra kurs med en duglig instruktör..ha ha...jag ser fram emot att träffa er ! Jag ska försöka hitta en bra hjälpinstruktör så jag kan ta riktigt bra hand om er !
Vi ses !

ps. Hundträning är ibland livet på en pinne men kom ihåg att det finns annat i livet också. Ta det inte på blodigt allvar och låt inte en motgång få för stora konsekvenser...det kan lätt missuppfattas.

pps... E´too och Messi är i min värld guldfiskar...

Kommentarer
Postat av: Marcus

www.viltvardarns.net har en intressant kull på G

2008-01-20 @ 09:19:48
Postat av: Sanna

Hittade hit av en tillfällighet. Ser fram mot att läsa mer...
Ha det gott!
//Sanna

Postat av: Maire Pyrrö/Kennel Aim High

Oj, blev paff att du var ute i cypervärlden igen ;-)
Jag vi säger ochså GRATTIS till era fina placeringar ute på proven.
Ha det !
Maire

2008-01-28 @ 12:45:02
URL: http://www.kennel-aimhigh.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback