29 september

Jag har börjat planera helgens träning lite smått. På söndag kommer det 5 hundar från kennel Straight Flush som vill ha en genomkörare. 4 stycken har 1a i UKL och så är det 1 elithund. Ja, har man fått två 1or i öppenklass så är man ju i elit. Iof...har man fått en 1a i unghundsklass så är man ju ett öppenekipage...
Jag har ju haft ganska många hundar på kurs vid det här laget och det är alltid lika roligt att se att träningen går framåt och att resultaten på jaktprov kommer som ett brev på posten. Ett exempel är Andreas och hans unga, duktiga flattik som jag stiftade bekantskap med för inte alltför länge sedan. En härlig tik med ett oerhört " go " i sig. Lättlärd och med en stor vilja att vara till lags. Risken med dessa unga,lättlärda och arbetsvilliga hundar är att man kör dom lite för hårt i alltför ung ålder och mer eller mindre knäcker dom. Det har man ju sett exempel på...Så är dock inte fallet med Andreas och hans flattik. Jag har flera gånger sagt vilken duktig hund det är men att man ska ta det lugnt och inte glömma bort att det faktiskt bara är en unghund. Någon har lyssnat...well done !
Jag tar upp Andreas som ett exempel bara. Otaliga är dom hundar och förare jag haft på kurs som har visat bra resultat på proven. Andreas uppfödare Carina är bara ytterligare en av alla..
Varför tar jag då upp det här ? Är det för att visa vilken bra instruktör jag är ? Självklart..! Nä, skämt åsido ; det är oftast väldigt roligt och givande för mig att hålla kurser och lägga upp träningar och belöningen får jag när jag ser att det går bra för er !! Jag vill tacka er för det.
Eftersom det är fredag och eftersom jag ( som en del av er vet ) är road av matlagning så planerar jag även kvällens middag. Nästan lika roligt som att planera en hundträning.. ; ))
Vinkokta, gratinerade musslor eller halstrad makrillfile´ med roquefortsås ? Äh, vad f..n, jag tar musslorna som förrätt och fisken som huvudrätt ! Kaka på kaka kan tyckas men det är ju så gott !!
Ha en bra helg alla !

ps. jag har börjat planera en helgkurs som ska vara i början på november. Straxt utanför Växjö. Det blir ett mellanting mellan en upplagd träningshelg och kurs. På kvällen samlas vi och lagar mat tillsammans med allt vad det innebär. Jag kommer bjuda på trattkantarellsoppa...mer info om det senare men anmäl gärna erat intresse om ni vill vara med.

Kommentarer
Postat av: Jill

usch, åh jag är nog en av de som gått för fort fram med min då alldeles jätteduktiga unghund och det straffar sig :o/ så det kan inte sägas nog många ggr. till folk att TA DET LUGNT ;o)
Hurrudu...nu fick jag nästan kallsvettningar över din matlagning...jag ska nämligen vara lunchfixare till helgen du kommer upp till Stockholm. Vilken prestationsångest jag fick nu *hehe*
Vi ses då!

Postat av: Ida

då kanske man inte ska gräma sig över att min lilltjej bara hämtat nån enstaka markering och linjetag under sitt 9 månader långa liv=)Hur som helst, kul med träningshelg. Kom med datum snart så man kan boka in...

2006-09-29 @ 14:24:11
URL: http://www.idanil.blogg.se
Postat av: gun & dogs

Oj härligt med helgkurs... har letat kan du tro! Hör av dej med info om tid & plats så kommer vi som ett skott Myran & jag. Fast "vi" är ju flattar förstås... men det går kanske ändå...
ps. min italienska buffé går inte av för hackor :-))

2006-10-02 @ 21:53:05
URL: http://wallenmark.se
Postat av: Carina Sjögren

Vilken härlig dag....
....det var igår. Kanonväder och toppenträning.
Vi var alla så nöjda. Hoppas att vi syns snart igen. Tack från Carina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback