21 april Vårvärme och kurshelg

Idag har det varit en härlig dag. Äntligen lite vårvärme, vi satt tom ute och åt. Lövsångarna har börjat sjunga också och då ÄR det vår.
Helgen ska bli intressant. Jag ska själv gå på kurs med två engelsmän. Platsen är Naddö i östergötland där Bitte Sjöblom i vanlig ordning är med och arrangerar och så generöst ställer upp med både hus och marker. Den kvinnan är underbar, att hon bara orkar ha så många järn i elden hela tiden...
Jag känner att jag behöver uppdatera mig lite, få lite inspiration och lite nya träningstips. Förhoppningsvis kommer det även gagna mina kursare längre fram.
Efter en redan intensiv kursvår och en tid med en ganska besvärlig personlig situation så ska det verkligen bli skönt  att få allting " serverat ".
Jag kommer även att träffa min valpköpare David Taylor och hans fru Johanna. Dom åker ändå från Stockholm och ska gå med på kursen utan hund och se och lära. Det kallar jag ambitiösa valpköpare !
Roligt för David också som är från Irland och inte kommer att ha några problem med språket.
Deras lilla Lucy ( LineUp go for eyewipe ) är en härligt pigg tik och jag ser fram emot att så småningom se David föra fram henne till....ja, jag ska inte säga vad David har för mål...Högt ställt är det i alla fall !
Rapport från helgen kommer på söndag.
Ha en trevlig helg, alla !

Kommentarer
Postat av: Cissi

Häpp! Oj, vad han skriver, mannen... Jo, men visst. Det här verkar ju funka fint hörr´u du. Får vi komma på kurs snart eller??? Jag länkar a s a p. Juat nu ska jag gå och skölja hårfärgen ur huvvet. Kram / C


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback