4 oktober Duktiga flattar, helgkurs å fonder...

I helgen som varit hade jag en träning med hundar från kennel Straight Flush med uppfödare Carina i spetsen. Som vanligt när Carina och hennes valpköpare kommer så hade vi en bra dag och jag imponeras av dom unga flattarna som har en förmåga att vara tysta, koncentrerade och har en stor arbetslust. En inte alltför vanlig kombination hos unga flattar idag...eller ?!
Vi tränade mestadels minne, linjetag och långa sidoförflyttningar. En liten " walkup " hanns också med.
I början slarvades det en del med utskicken men allt eftersom dagen gick så rättades det till och till slut så blev det riktigt bra. Ni vet - dirigering är som golf och man ska vara en Annika eller Tiger VARJE gång man skickar iväg hunden...ni förstår vad jag menar, eller hur?!

Datum för helgträningen är bestämd. Det blir den 17 - 19 november och platsen blir Asa vandrarhem utanför Lammhult, småland. Det finns ett fåtal platser kvar och om ni vill vara med så får ni skynda er...
Maila mig på
[email protected] för mer info.

Jag har också börjat på ett nytt jobb. Trensum heter företaget och jobbar med livsmedel. Tillverkning och förpackning åt bla. Santa Maria ( tex mextillbehör ), alla koncentrerade buljonger åt bla. Bong och olika såser åt en mängd olika märken. För en hemmakock som mig så vattnas det i munnen av alla dessa produkter och som tur är så är mitt företag givmilda... Så ni kan tro att det ska experimenteras med olika buljonger, såser och fonder i fortsättningen. Hundar i all ära men god mat och gott vin är som sammet för själen !!
C.B...räckte 4500 kr till Rhodosresan ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback